Du er her

Våre gruppetimer

BEVEGELIGHET OG AVSPENNING

Yoga:

Dette er en time inspirert av core og yoga. Økt med lav intensitet med fokus på pust, og man bruker kroppen som redskap. Timen gir økt styrke, stabilitet, smidighet og fleksibilitet. Timen passer for nybegynnere og for de som ønsker litt mer utfordring.

Målet for timen er å kjenne seg sterk, rolig og balansert. Timen passer for alle.   

merork_bilde_beskaret.jpg

STYRKETRENING

Fitnessboksing:

Fitnessboksing er en time med masse energi. Det brukes de samme teknikker som i boksing, og man får den samme fantastiske treningen som i boksing, men uten kontakt. Det slås og sparkes mot puter, med hansker. Timen avsluttes med styrketrening. En time hvor man får trent både kondisjon, koordinasjon og styrke.

 

Slynge:

Styrkeøvelser i slynge, noe som gir et ustabilt underlag. Dette gjør at kroppen må stabilisere for å holde balansen. Slik trenes muskelsamspillet ved at både de store bevegelsesmusklene og de små støttemusklene aktiveres. Øvelsene har stor overføringsverdi til situasjoner i idrett og hverdagsliv, og regnes som funksjonell styrketrening.

Målet for timen er å øke funksjonell muskelstyrke og utholdenhet. Bedre koordinasjon og balanse. forhindre og forebygge skader, øke aktivering av kjernemuskulatur. Medium/ hard time- tilpasses den enkelte. Passer for alle!

 

Basis styrke:

Basis styrke kjøres som en sirkeltime satt sammen av flere kjente styrkeøvelser. Gjennom en styrkesirkel får man trent hele kroppen. Øvelsene vil kunne variere. Mål for timen: oppnå generelt økt styrke. Timen er hard, men alle øvelsene kan ved hjelp av utgangsposisjon og vekter tilpasses den enkeltes utgangspunkt, enten du er godt trent eller aldri har trent før.

 

Kettlebell:

Kettlebells er en jernkule med håndtak brukt for å gjøre ulike øvelser innenfor styrke og kondisjonstrening. De vanligste kettlebellsøvelsene bygger styrke og utholdenhet, hovedsaklig i korsryggen, sete- og bakside lår og skuldre, i tillegg til å øke grepsstyrke. Denne treningen er overførbar til andre styrkeøvelser og generelt i dagliglivet for de som vil få en sterkere og mer velfungerende kropp.

 

KONDISJON

Step:

 Step er en kondisjon og koordinasjonstime hvor man bygger kombinasjoner av trinn på en stepkasse. Timen består av tre pulstopper med en blanding av lette og litt mer utfordrende steg. Timen inneholder også styrketrening for mage/ rygg.  Step gir god treningseffekt. Det er energisk og morsomt.

Passer utmerket for de som er glad i dans og bevegelse til musikk. Vanskelighetsgraden og intensiteten kan man tilpasse selv. Timen er utfordrende, slitsom og morsom.

 

Løpeøkt:

Løping ute gir overskudd og energi. Man kjenner at kroppen fungerer, og det er rom for et mentalt frikvarter. En enkel og effektiv treningsform som krever lite utstyr. Det er en av de aller mest energikrevende treningsformene, og har flere helsemessige gevinster for både kropp og sinn.  Om du ønsker å forbedre kondisjon, utholdenhet og tempo så er dette en time for deg. Innholdet i timen vil variere, og blir tilpasset slik at alle kan delta uansett form. Innholdet i timen vil variere mellom rolige økter og intervaller.

 

SPINNING

Innendørs sykkeltrening hvor man blir veiledet av instruktør. Trening til musikk kan bidra til å intensivere og effektivisere økten.  Spinning er bra for forbrenning og kondisjon, og som andre gruppetimer kan det være motiverende å trene sammen med flere. Dette er trening som så absolutt kan overføres til trening ute om man ønsker det, i tillegg er det trygg trening med lav risiko for skader.   

 

Spinning intervall:

Intervalltrening er trening der du varierer mellom høy og lav intensitet. Å trene på denne måten gir flere gode effekter; styrker hjertet til å pumpe mer blod til musklene, og trener opp musklene til å nyttiggjøre seg oksygenet mer effektivt. Mer kraft og utholdenhet, og ikke minst; mer moro!

Intervall timen passer både for nybegynnere og for de som ønsker en hard treningsøkt. Mål for timen er økt kondisjon. Medium/ hard time som passer for alle. Motstand justeres individuelt.

Spinn 45:

Gjennom variasjoner i tempo og sittende/ stående jobbing, jobber vi oss gjennom timen frem til avslutningen med en pulstopp. Mål for timen: bedre kondisjon og utholdenhet. Medium/ hard time som passer for alle. Motstand justeres individuelt.

Morgenspinn:

En forfriskende start på dagen! Timen er intervallbasert og har en varighet på 45 min. Intensiteten er høy, men om man ønsker å ha en rolig start er det helt greit å kjøre med lavere intensitet. Timen passer for alle, kanskje spesielt for de som er glad i en tidlig start på dagen! Målet for timen er økt kondisjon.

 

TRENING I VARMEBASSENG

Bassengtrening m/instruktør:

Trening i vann er en av de minst belastende treningsformene, fordi noe av egenvekten oppheves i vann. Foruten effektiv styrking av kondisjon, gir det minimal belastning på knær og kropp.

På denne timen blir du veiledet i øvelser for kondisjon, styrke og balanse. Øvelsene er enkle og det er mulig å tilpasse treningen individuelt. Timen passer for alle.

Frisvømming:

Egentrening i basseng (uten instruktør)

Norske Kvinners Sanitetsforening

Meråker kurbad eies av Norske Kvinners Sanitets-forening. Sanitetskvinnene har et stort og bredt samfunns-engasjement. 

skjermbilde_2014-03-21_kl._11.18.20_1.png

Helse Midt-Norge

Helse Midt-Norges nettsted formidler nyheter og fakta og helsetjenesten fra våre fem helseforetak i Midt-Norge og fra administrasjonen i Helse Midt-Norge.

logo-helse-midt-norge.gif

Ideelt Nettverk

NKS Kløverinstitusjoner er medlem av Ideelt Nettverk og direktør Mette Kalve er for tiden koordinator av nettverket.

skjermbilde_2014-03-21_kl._11.05.46_2_0_0.png

Spekter

Spekter skal bidra til suksess for våre medlemmer. Vårt engasjement tar utgangspunkt i en bærekraftig utvikling av velferdsstaten og et konkurransedyktig næringsliv.

spekter_logo_web.jpg

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer